Iklan Syarikat Di Surat Khabar
*harian metro *berita harian *nstp *utusan malaysia *kosmo *the star gabungkan strategi pemasaran syarikat anda melalui dua. Cnbc kontroversi iklan di benua afrika sumber: Antara sumber pendapatan utama syarikat akhbar ialah menerusi iklan. Dalam suratkhabar thestar, dan juga iklan jawatan kosong yang lain.
Kalau tutuplah syarikat surat khabar. iklan raya kosmo! Survival syarikat akhbar dan kelaziman sesetengah pembaca surat khabar khususnya generasi berusia terhadap rutin mendapatkan berita melalui naskhah fizikal, menjadi fokus jalan cerita iklan hari raya akhbar kosmo!. Sentuh perasaan iklan raya itu antara lain menyentuh tentang realiti perubahan dalam dunia penyampaian berita masa kini, iaitu kebangkitan platform digital. Tue may 28 2019 ejen surat khabar ditipu abang pekerja, rugi lebih rm72,000 Tue may 28 2019 ejen surat khabar ditipu abang pekerja, rugi lebih rm72,000 Surat kabar memiliki sejumlah keunggulan yang menjadikan media ini populer di kalangan pemasang iklan nasional maupun lokal.
Iklan Syarikat Di Surat Khabar. Sekiranya anda menyebut lebih daripada satu kejadian, bahagikannya kepada 2 perenggan berbeza dan akhiri perenggan dengan kualiti yang perlu diserlahkan dengan setiap contoh. Jika anda pernah diminta untuk menulis surat rujukan watak, anda tahu kebimbangan yang boleh dibuat oleh permintaan itu. Perkara pertama yang terlintas di fikiran ialah "Bagaimana dalam dunia anda akan menulis satu?" Pemikiran ini diikuti dengan cepat oleh soalan seperti "Apa yang saya katakan?" dan "bagaimana jika saya mengatakan perkara yang salah dan membuat orang itu kelihatan buruk?"
Soalan yang tidak dijawab dan ketakutan boleh menyukarkannya . Tetapi, yakinlah bahawa jika anda mengenali orang yang akan anda tulis dan menggunakan maklumat yang dibentangkan dalam artikel ini, anda tidak perlu risau.
Mulakan dengan surat
LANGKAH 1. Tarikh & Alamat
Orang yang membaca surat anda akan ingin mengesahkan bahawa rujukan itu adalah terkini. Sertakan juga alamat penuh anda
LANGKAH 2: Salam
Mulakan dengan salam. Jika anda tahu nama penuh orang yang ditujukan surat itu, gunakannya. Profesionalisme dan kredibiliti surat anda akan dipertingkatkan dengan menggunakan nama pertama dan nama keluarga mereka.
Jika anda tidak tahu alamat orang yang dialamatkan, atau tidak pasti sama ada mereka adalah orang yang betul untuk menghantar surat itu, gunakan "Kepada Siapa Yang Membimbangkan". Untuk memperibadikan surat anda, walau bagaimanapun, jika nama penerima diketahui, anda boleh menulis "Pengarah Sumber Manusia yang dihormati", contohnya.
Jangan gunakan "Tuan/ Puan" dan bukannya Cik, Puan, Encik
Pertimbangkan betapa boleh dipercayai surat anda jika ia ditulis kepada "Mrs. Sydney Smith", hanya untuk mengetahui bahawa "Sydney Smith ialah seorang wanita?" !
LANGKAH 3 - Pembukaan
Pembukaan biasanya perenggan hanya satu atau dua ayat. Perenggan pembukaan harus menerangkan siapa anda, perkara yang anda ketahui tentang orang yang dirujuk dan cara mereka boleh mendapat manfaat daripada pengetahuan anda.
LANGKAH 4 - Badan
Isi ialah bahagian terbesar surat. Ia boleh menjadi beberapa perenggan. Anda boleh menggunakan bahagian ini untuk membuat kes anda untuk orang yang anda rujuk
Anda harus cuba memasukkan sekurang-kurangnya satu hingga tiga kualiti terbaik dalam diri orang itu semasa menulis surat itu. Dan cuba kekalkan kualiti ini sedikit sebanyak berkaitan.
Sebagai contoh, katakan orang yang anda tulis itu mesra, jujur, bijak, kreatif, bertanggungjawab dan rajin. Sekarang, andaikan mereka juga sedang mencari jawatan penyelia. Seorang penyelia haruslah, antara lain, mesra (boleh bergaul dengan mudah dengan orang lain), jujur, dan bertanggungjawab. Kualiti ini adalah yang terbaik untuk membina surat anda.
Contoh-contoh pengalaman yang disediakan ini hendaklah difokuskan dan langsung, menjadikannya sangat mudah untuk difahami oleh pembaca. Seperenggan tidak boleh melebihi 3 ayat setiap kualiti.
Dua nasihat yang sangat kuat: Apabila menulis surat rujukan watak, jangan berlebihan berkongsi kualiti positif orang itu dan jujurlah.Anda perlu memahami sesuatu. Orang yang akan membaca surat anda sudah menganggap bahawa penulis surat sedang "memperbesar" orang yang mereka rujuk. Jadi, untuk memastikan surat anda lebih boleh dipercayai, anda harus memberikan bukti bahawa pandangan tinggi anda terhadap orang itu adalah sah. Anda boleh melakukan ini dengan menerangkan peristiwa yang sangat spesifik berkenaan orang yang anda rujuk.
Bercerita yang boleh dipercayai, cerita pendek tentang orang yang anda kenali adalah cara yang bagus untuk mengekalkan kredibiliti tanpa terdengar melambung. Dalam melakukan ini, pengalaman harus menggambarkan kualiti positif seseorang. Ini pengalaman harus menunjukkan bagaimana orang itu berkelakuan.
Sekiranya anda menyebut lebih daripada satu kejadian, bahagikannya kepada 2 perenggan berbeza dan akhiri perenggan dengan kualiti yang perlu diserlahkan dengan setiap contoh.
LANGKAH5: Penutup
Penutup ialah bahagian akhir pengesyoran anda dan tidak perlu panjang. Ia meringkaskan dan mengukuhkan kepercayaan anda terhadap orang yang anda rujuk, sebab anda percaya mereka memenuhi kelayakan dan mengandungi pengesyoran sebenar anda.
Di sinilah anda boleh mengatakan sesuatu tentang diri anda dengan menyebut kredibiliti anda tentang apa yang melayakkan anda membuat penilaian terhadap keupayaan orang itu melalui jenis dan tempoh hubungan anda dengan mereka.
LANGKAH 6: The Valediction
End your letter with a valediction or complimentary closing, such as "Ikhlas".
Nama anda hendaklah ditulis dalam tiga ruang. Jika ia berguna kepada penerima surat, sertakan tajuk anda.
Lengkapkan surat dengan tandatangan anda.
Pada nota sampingan, sertakan maklumat hubungan supaya orang yang menyemak surat anda boleh menggunakan sekiranya maklumat lanjut diperlukan. Maklumat ini kadangkala panggilan penghakiman.